Algemene Voorwaarden
Inleiding
Hieronder vindt u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van toepassing als u gebruik maakt van of een bestelling plaatst via onze Website. De Algemene Voorwaarden bevatten belangrijke informatie voor u als koper. Lees deze daarom goed door. Wij raden u verder aan deze voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat u ze op een later moment nog eens kunt teruglezen.
Definities
T.P.S.BV: gevestigd
te Retie en ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder
registratienummer BE0471 900 743.
Rainbowservice: gebruikt voor de afdeling Rainbow service, verkoop en onderhoud.
Website, de website van T.P.S. BE , afdeling Rainbowservice, te raadplegen
via https://www.rainbowservice.be en
alle bijbehorende sub-domeinen.
Artikel 1. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
1.1. Op alle
aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van T.P.S. BV. zijn de Algemene
Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is
overeengekomen.
1.2. Indien Klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende
aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet
voorkomen in de Algemene Voorwaarden, zijn deze voor T.P.S. BV. slechts
bindend, indien en voor zover deze door T.P.S. BV. uitdrukkelijk schriftelijk
zijn aanvaard.
1.3. Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke
product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn die voorwaarden
ook van toepassing, maar kan Klant zich in geval van
tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling
die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 2. Prijzen en informatie
2.1. Alle op de
Website en in andere van T.P.S. BV. afkomstige materialen vermelde prijzen zijn
inclusief btw en, tenzij op de Website anders vermeld, andere heffingen welke
van overheidswege worden opgelegd.
2.2. Indien er verzendkosten worden gerekend, zal dit duidelijk, tijdig voor
het sluiten van de Overeenkomst worden vermeld. Daarnaast zullen deze
kosten in het bestelproces apart worden weergegeven.
2.3. De inhoud van de Website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. T.P.S.
BV. kan echter niet garanderen dat alle informatie op de Website te allen
tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de
Website en in andere van T.P.S. BV. afkomstige materialen zijn dan ook onder
voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
2.4. T.P.S. BV. kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor
(kleur)afwijkingen ten gevolge van beeldschermkwaliteit.
Artikel 3. Totstandkoming Overeenkomst
3.1. De
Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het
aanbod van T.P.S. BV. en het voldoen aan de daarbij door T.P.S. BV.
gestelde voorwaarden.
3.2. Indien Klant het aanbod via elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt T.P.S.
BV. onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van
het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd,
heeft de Klant de mogelijkheid de Overeenkomst te ontbinden.
3.3. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan van de
Overeenkomst door Klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft T.P.S. BV.
het recht om pas aan haar verplichting te voldoen nadat de juiste gegevens
zijn ontvangen.
3.4. T.P.S. BV. kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of Klant
aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar ook van alle feiten en
factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van
de Overeenkomst. Indien T.P.S. BV. op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd om
gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de
uitvoering bijzondere voorwaarden, zoals vooruitbetaling te verbinden.
Artikel 4. Registratie (indien van toepassing)
4.1. Om optimaal
gebruik te maken van de Website, kan Klant zich registreren via het
registratieformulier/ de account-aanmeldmogelijkheid op de Website.
4.2. Tijdens de registratieprocedure kiest Klant een gebruikersnaam en
wachtwoord waarmee hij na registratie kan inloggen op de Website. Klant is
zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een voldoende
betrouwbaar wachtwoord.
4.3. Klant dient zijn inloggegevens, zijn gebruikersnaam en wachtwoord strikt
geheim te houden. T.P.S. BV. is niet aansprakelijk voor misbruik van de
inloggegevens en mag er steeds vanuit gaan dat een Klant die zich aanmeldt
op de Website ook daadwerkelijk die Klant is. Al hetgeen gebeurt via het
account van Klant, valt onder de verantwoordelijkheid en het risico van
Klant.
4.4. Indien Klant weet of vermoedt dat zijn inloggegevens in handen van
onbevoegden zijn gekomen, dient hij zo spoedig mogelijk zijn wachtwoord te
wijzigen en/of T.P.S. BV. daarvan in kennis te stellen, zodat T.P.S. BV.
gepaste maatregelen kan nemen.
Artikel 5. Uitvoering Overeenkomst
5.1. Zodra de
bestelling door T.P.S. BV. is ontvangen, stuurt T.P.S. BV. de producten met
inachtneming van het in lid 3 van dit Artikel gestelde zo spoedig mogelijk
toe.
5.2. T.P.S. BV. is gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de
verplichtingen die voortvloeien uit de Overeenkomst.
5.3. Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst
omschreven op welke wijze levering zal plaatsvinden en binnen welke
termijn de producten geleverd zullen worden. Indien geen levertermijn is
overeengekomen of is vermeld, zullen producten zo spoedig mogelijk
geleverd worden. Er wordt altijd getracht binnen dertig dagen te leveren.
5.4. Indien T.P.S. BV. de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan
leveren, stelt zij Klant daarvan in kennis. Klant kan in dat geval akkoord
gaan met een nieuwe leverdatum of hij krijgt de mogelijkheid om de
Overeenkomst kosteloos te ontbinden.
5.5. T.P.S. BV. raadt Klant aan de geleverde producten te inspecteren en de
daarbij gebleken gebreken binnen bekwame tijd, bij voorkeur schriftelijk,
te melden. Zie nader het Artikel omtrent garantie en conformiteit.
5.6. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn
afgeleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op
Klant. Indien uitdrukkelijk anders is afgesproken, gaat het risico al eerder
over op Klant. Als Klant besluit de producten af te halen, gaat het risico
over bij overdracht van de producten.
5.7. T.P.S. BV. is gerechtigd een soortgelijk product van soortgelijke
kwaliteit te leveren zoals het bestelde product, indien het bestelde niet
meer leverbaar is. Klant is dan gerechtigd de Overeenkomst kosteloos
te ontbinden en het product kosteloos te retourneren.
Artikel 6. Herroepingsrecht
6.1. Dit artikel
is slechts van toepassing op de Klant zijnde een natuurlijk persoon die niet
handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
6.2. Klant heeft het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met T.P.S. BV.
binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgave van redenen,
kosteloos te ontbinden.
6.3. De termijn gaat in op de dag nadat de Klant, of een vooraf door hem
aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen,
of:
• als Klant in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag
waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft
ontvangen;
• als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
onderdelen: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, de laatste
zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
• bij Overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een
bepaalde periode: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, het
eerste product heeft ontvangen.
6.4. Slechts de rechtstreekse kosten voor de retourzending komen voor rekening
van Klant. Klant dient derhalve zelf de retourkosten te dragen. Indien
deze kosten hoger zijn dan het reguliere posttarief, geeft T.P.S. BV. een
raming van deze kosten. Eventuele door Klant betaalde kosten voor verzending en
betaling van het product naar Klant zullen bij retour van de gehele
bestelling aan Klant worden terugbetaald.
6.5. Binnen de in lid 1 bedoelde herroepingstermijn zal Klant zorgvuldig omgaan
met het product en de verpakking. Klant zal de verpakking slechts openen
en het product slechts gebruiken voor zover dit nodig is om de aard, de
kenmerken en de werking van producten na te gaan. Uitgangspunt hierbij is dat
deze inspectie niet verder mag gaan dan dat Klant in een fysieke winkel
zou kunnen.
6.6. Klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die
het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan
toegestaan in het vorige lid.
6.7. Klant kan de Overeenkomst conform de in lid 1 van dit Artikel gestelde
termijn ontbinden door het modelformulier voor herroeping (digitaal) te
zenden aan T.P.S. BV., of op andere ondubbelzinnige wijze aan T.P.S. BV.
kenbaar te maken dat hij van de aankoop af ziet.
T.P.S. BV. bevestigt in geval van een digitale melding de ontvangst van
die melding. Na ontbinding heeft Klant nog 14 dagen om het product terug
te zenden. Het is ook mogelijk om binnen de in lid 1 van dit Artikel
gestelde bedenktermijn het product direct terug te zenden, mits het
modelformulier voor herroeping of andere ondubbelzinnige verklaring
voor herroeping is bijgesloten.
Producten kunnen geretourneerd worden naar:
T.P.S. BV. - Turnhoutsebaan 129 – 2470 Retie - België
6.8. Reeds door Klant (vooruit) betaalde bedragen zullen zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de Overeenkomst worden
terugbetaald aan Klant op dezelfde wijze als dat Klant de bestelling heeft
betaald. Als Klant heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
goedkoopste standaardlevering, hoeft T.P.S. BV. de bijkomende kosten voor
de duurdere methode niet terug te betalen.
Tenzij T.P.S. BV. aanbiedt het product zelf af te halen, mag T.P.S. BV. wachten
met terugbetalen tot T.P.S. BV. het product heeft ontvangen of tot Klant
aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk
tijdstip eerder valt.
6.9. Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst
informatie over het al dan niet van toepassing zijn van het
herroepingsrecht en een eventuele gewenste procedure vermeld.
Voor de volgende categorieën van producten is het herroepingsrecht niet van toepassing:
- Vloeibare producten die geopend zijn
- gepersonaliseerde of niet-remarketingproducten
- producten op bestelling gemaakt, evenals diensten
Artikel 7. Zakelijk retourrecht
7.1. Het vorige
artikel inzake het herroepingsrecht is van overeenkomstige toepassing op
zakelijke bestellingen, zij het dat:
• Zakelijke Klant de Overeenkomst met T.P.S. BV. binnen 3 dagen na
ontvangst van het product dient te ontbinden.
• Zakelijke Klant na ontvangst van het retour door T.P.S. BV. enkel het
aankoopbedrag terugkrijgt. Klant is zelf verantwoordelijk voor het retour
sturen en voor de kosten van het retourneren.
• reeds door Zakelijke Klant (vooruit) betaalde bedragen zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding van de Overeenkomst
en ontvangst van de retouren door T.P.S. BV. zullen worden terugbetaald.
Artikel 8. Betaling
8.1. Klant dient
betalingen aan T.P.S. BV. volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de
Website aangegeven betaalmethoden te voldoen. T.P.S. BV. is vrij in de
keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot
tijd wijzigen. In geval van betaling na levering kent Klant een
betalingstermijn van 14 dagen ingaand op de dag na levering.
8.2. Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is
deze, nadat hij door de T.P.S. BV. is gewezen op de te late betaling en T.P.S.
BV. de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn
betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze
14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente
verschuldigd en is T.P.S. BV. gerechtigd de door hem
gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze
incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot €
2.500,-; 10% over de daaropvolgende € 2.500,- en 5% over de volgende € 5.000,- met
een minimum van € 40,-.
T.P.S. BV. kan ten voordele van Klant afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 9. Garantie en conformiteit
9.1. Dit artikel
is slechts van toepassing indien er sprake is van een Klant die niet handelt in
uitoefening van zijn beroep of bedrijf. Indien er door T.P.S. BV. een
aparte garantie op de producten wordt gegeven geldt, onverminderd het
zojuist gestelde, dit voor alle type Klanten.
9.2. T.P.S. BV. staat er voor in dat de producten voldoen aan de Overeenkomst,
de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming
van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften. Indien specifiek overeengekomen, staat T.P.S. BV.
er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
gebruik.
9.3. Indien het afgeleverde product niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dan
dient Klant binnen een redelijke termijn nadat hij het gebrek heeft ontdekt T.P.S.
BV. daarvan in kennis te stellen.
9.4. Indien T.P.S. BV. de klacht gegrond acht, worden na overleg met Klant de
relevante producten hersteld, vervangen of vergoed. De maximale vergoeding
is, met inachtneming van het Artikel aangaande aansprakelijkheid gelijk
aan de door Klant betaalde prijs over het product.
Artikel 10. Garantie bij zakelijke aankopen
10.1. T.P.S. BV.
staat er voor in dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst
bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Indien specifiek overeengekomen, staat T.P.S. BV. er tevens voor in dat
het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Anders geldt dat
het product geschikt is voor normaal gebruik.
10.2. Indien het afgeleverde product bij aflevering niet aan de Overeenkomst
beantwoordt, dan dient Klant binnen uiterlijk 14 dagen na levering T.P.S.
BV. daarvan in kennis stellen. Doet Klant dit niet, kan hij geen aanspraak
meer maken op herstel, vervanging etc, indien het product defect geleverd is.
10.3. Indien T.P.S. BV. de klacht gegrond acht, worden na overleg met Klant de
relevante producten hersteld, vervangen of (deels)vergoed.
Artikel 11. Klachtenprocedure
11.1. Indien Klant
een klacht heeft over een product (conform Artikel aangaande garantie en
conformiteit) en/of over andere aspecten van de dienstverlening van T.P.S.
BV., dan kan hij bij T.P.S. BV. telefonisch, per e-mail of per post een
klacht indienen. Zie de contactgegevens onder aan de Algemene Voorwaarden.
11.2. T.P.S. BV. geeft Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 5
dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht. Indien het
nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan
zal T.P.S. BV. binnen 5 dagen na de ontvangst van de klacht, de klacht
bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht
een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht van Klant.
11.3. Klant die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf kan
ook een klacht indienen via het Europese geschillenbeslechtingsplatform,
te bereiken via https://ec.europa.eu/odr/.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
12.1. Dit Artikel
is slechts van toepassing indien Klant een natuurlijke persoon of rechtspersoon
is die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
12.2. De totale aansprakelijkheid van T.P.S. BV. jegens Klant wegens
toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt
tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst
bedongen prijs (inclusief btw).
12.3. Aansprakelijkheid van T.P.S. BV. jegens Klant voor indirecte schade,
daaronder in ieder geval – maar uitdrukkelijk niet uitsluitend – begrepen
gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en
schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
12.4. Buiten de in de vorige twee leden van dit Artikel genoemde gevallen rust
op T.P.S. BV. jegens Klant geen enkele aansprakelijkheid voor
schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een actie tot
schadevergoeding zou worden gebaseerd. De in dit Artikel genoemde
beperkingen komen echter te vervallen indien en voor zover schade het
gevolg is van opzet of grove schuld van T.P.S. BV..
12.5. De aansprakelijkheid van T.P.S. BV. jegens Klant wegens toerekenbare
tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst ontstaat slechts indien
Klant T.P.S. BV. onverwijld en deugdelijk schriftelijk ingebreke
stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de
tekortkoming, en T.P.S. BV. ook na die termijn in de nakoming van haar
verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo
gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten,
zodat T.P.S. BV. in staat is adequaat te reageren.
12.6. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds
dat de Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30
dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij T.P.S. BV. meldt.
12.7. In geval van overmacht is T.P.S. BV. niet gehouden tot vergoeding van
enige daardoor bij Klant ontstane schade.
Artikel 13. Eigendomsvoorbehoud Zakelijke Aankopen
13.1. Alle
geleverde goederen blijven het eigendom van T.P.S. BV. totdat alle vorderingen
die T.P.S. BV. op Zakelijke Klant heeft (inclusief eventuele daarmee
verband houdende (incasso)kosten en rente) volledig zijn betaald.
13.2. Zakelijke Klant is vóór bedoelde eigendomsovergang niet bevoegd deze
zaken, anders dan overeenkomstig zijn normale bedrijf en de normale
bestemming van de zaken, te verkopen, af te leveren of anderszins te
vervreemden. Daarnaast is het Zakelijke Klant niet toegestaan om deze zaken te
verpanden of aan derden enig ander recht daarop te verlenen zolang de
eigendom van deze zaken niet op Zakelijke Klant is overgegaan.
13.3. Zakelijke Klant is verplicht de zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn
afgeleverd zorgvuldig en als herkenbaar eigendom van T.P.S. BV. te
bewaren.
13.4. T.P.S. BV. is gerechtigd de zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn
afgeleverd en nog bij de koper aanwezig zijn, terug te nemen indien
Zakelijke Klant niet voor tijdige betaling van de facturen zorg draagt of
in betalingsmoeilijkheden verkeert of dreigt te gaan verkeren.
13.5. Zakelijke Klant zal T.P.S. BV. te allen tijde vrije toegang verlenen tot
zijn zaken ter inspectie ervan en/of ter uitoefening van de rechten van T.P.S.
BV. .
Artikel 14. Persoonsgegevens
14.1. T.P.S. BV. verwerkt de persoonsgegevens van Klant conform de op de Website gepubliceerde privacy statement. U kunt de privacy statement hier inzien: https://www.rainbowservice.be/privacybeleid/
Artikel 15. Slotbepalingen
15.1. Op de
Overeenkomst is Belgisch recht van toepassing.
15.2. Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt
voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar
aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Belgische
rechter in het arrondissement waar T.P.S. BV. gevestigd is.
15.3. Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn,
tast dit niet de geldigheid van de gehele Algemene Voorwaarden aan.
Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe
bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de
bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.
15.4. Onder "schriftelijk" wordt in deze Algemene Voorwaarden ook communicatie
per e-mail verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit
van de e-mail voldoende vaststaat.
Contactgegevens
Mocht u na het
lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten of opmerkingen hebben,
neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op.
T.P.S. BV. Hoofdkantoor
Turnhoutsebaan 129
2470 Retie
telefoon: 014 310 875
e-mail: rainbowservice.retie@gmail.com
btw-nummer: BE 0471.900.743